Word succesvol in SEA en draai winstgevende campagnes.

Serieus aan de slag met SEA en meer resultaat halen uit jouw campagnes? Met deze SEA training verhoog je jouw kennisniveau in no-time. Of je nu net begint of al enkele jaren ervaring hebt als adverteerder. 

  • Na het voltooien van deze Google Ads training kun je zelfstandig winstgevende campagnes opzetten én optimaliseren.
  • Met meer dan 20+ uur aan lesmateriaal is dit de meest complete Google Ads training die er in Nederland te vinden is.

Leer de technieken van de ervaren SEA specialisten.

Dat Google Ads een uitermate goed advertentieplatform is is inmiddels wel bewezen. Het maakt niet uit in welke branche je opereert: met Google Ads kun je organisaties een enorme boost geven.

Daarbij is het wel noodzakelijk om te weten aan welke knoppen je moet draaien, hoe je een succesvolle campagne opzet en zodoende jouw doelstellingen behaalt. 

In deze SEA training leer je stap voor stap hoe je Google Ads zo optimaal mogelijk inzet. Je leert de technieken die door ervaren SEA specialisten dagelijks worden gebruikt.

Voorkom dat je onnodig veel budget spendeert en laat Google Ads vanaf vandaag voor je werken. 

Introductievideo.

Na het afronden van deze SEA training kun je onder andere...

  • Realistische doelstellingen in Google Ads bepalen - zodat je weet aan welke knoppen je prioriteit moet geven om de grootste impact te realiseren.
  • Zelfstandig een zoekwoordonderzoek opstellen - waarmee je relevante zoekwoorden met veel zoekvolume op een rij zet.
  • Relevante advertenties opstellen - omdat je weet hoe mensen zoeken in Google.
  • Het verschil tussen verschillende zoekwoordtypes haarfijn uitleggen - en weet je welk zoekwoordtype je op welk moment moet inzetten.
  • Een website geheel zelfstandig meetbaar maken door middel van Google Tag Manager en Google Analytics.
  • Gemakkelijk in het interface van Google Ads werken, weet je de belangrijke instellingen te vinden én weet je precies hoe en waar je jouw campagnes kunt analyseren.
  • Een gedegen Google Ads campagne opzetten - en kennen de campagne instellingen geen geheimen meer voor jou. Het kiezen van de juiste biedstrategie is voor jouw geen hogere wiskunde meer.
  • Prioriteit geven aan de juiste optimalisaties - zodat je campagnes betere resultaten behalen met minder inspanning.
  • Jouw campagnes op de juiste manier opschalen - zodat je conversievolume toeneemt en CPA of ROAS gelijk blijft.

Deze training is wel voor...

  • Iedereen die nieuw is in de wereld van Google Ads en stap voor stap wil leren hoe je Google Ads op een succesvolle manier inzet - zodat je vanaf het begin goede resultaten behaalt met jouw campagnes.
  • Ondernemers die hun eigen Google Ads campagnes willen beheren en niet afhankelijk willen zijn van een online marketing bureau. Ook als je de werkzaamheden van jouw Google Ads partner beter wilt begrijpen is deze SEA training de ideale basis.
  • (Online) marketeers die hun vaardigheden omtrent Google Ads willen verbeteren en een verdiepingsslag willen maken.

Deze training is niet voor...

  • Mensen die geen tijd hebben om het lesmateriaal rustig door te nemen en dit zelfstandig kunnen toepassen in de praktijk.
  • Mensen die geen tijd en energie willen stoppen in Google Ads
  • Adverteerders die al meer dan 2 jaar adverteren in Google Ads en hun kennisniveau naar een next level willen brengen. (mijn 1-op-1 coachingstraject is dan wel de oplossing ).

Wat cursisten over de online SEA training zeggen.

Google Ads trainer

Bob Meijer

Bob Meijer heeft ruim 8 jaar ervaring en aan meer dan 100 Google Ads accounts mogen werken. Naast PPC Mastery runt hij zijn eigen Google Ads bureau, genaamd Beyond Online. Hiermee helpt hij andere ondernemers het maximale uit Google Ads te halen. Bob is op dit moment verantwoordelijk voor € 450.000 aan ad spend per maand. 

Als Google Ads trainer en -coach helpt hij beginnende en gevorderde adverteerders het maximale uit zichzelf én uit hun campagnes te halen.

De inhoud van deze training.

In dit hoofdstuk komen de voordelen van Google Ads aan bod en laten we zien waar je Google Ads kunt tegenkomen. Daarnaast behalen we de terminologie, zodat je de stof sneller onder de knie krijgt. 

Wat je leert in dit hoofdstuk:

  • Je leert wat de impact van Google Ads is aan de hand van indrukwekkende cijfers. 

  • Je ziet waar Google Ads advertenties zoal verschijnen én hoe dit straks zelf realiseert. 

  • Je weet wat de toegevoegde waarde van Google Ads is en waarom het onmisbaar is. 

  • Je begrijpt de betekenis achter de statistieken die je tegen gaat komen in je account.

In dit hoofdstuk staat het bepalen van doelstellingen centraal. Je leert jouw winstmarges in kaart te brengen, jouw break-even punt te berekenen en targets te bepalen. Aan het einde van dit hoofdstuk weet je wanneer jouw campagnes succesvol zijn.

Wat je leert in dit hoofdstuk:

  • Je leert waarom doelstellingen zo belangrijk zijn voor jouw campagnes en hoe ze jouw als adverteerder kunnen helpen.

  • Je leert hoe je realistische doelstellingen kunt bepalen voor jouw eigen account(s), zodat je weet wanneer jouw campagnes winstgevend zijn. 

In deze module maken we het juiste Google Ads account aan en verkennen we het account. We nemen de beschikbare account- en campagne instellingen in vogelvlucht door. Zo maken we een vliegende start.

Dit ga je leren:

  • Je leert dat je verschillende Google Ads accounts kunt aanmaken en kunt het juiste accounttype selecteren. Ook leer je het account correct te configureren.

  • Je leert de uiteenlopende tools en instellingen op accountniveau te vinden. Je weet onder andere waar je conversies en doelgroepen kunt instellen en beheren.

  • Je weet hoe je eenvoudig kunt navigeren in het complexe Google Ads interface. Ook nemen behandelen we kort en bondig de beschikbare instellingen op campagneniveau.

In deze module gaan we aan de slag met het identificeren, instellen en configureren van conversies met behulp van Google Analytics en Tag Manager. Na deze module kun jij geheel zelfstandig jouw eigen website of webshop doormeten.

Dit ga je leren:

  • Je leert waarom het essentieel is om alle conversie acties op jouw website of webshop meetbaar te maken.

  • We gaan aan de slag met het identificeren van belangrijke conversie acties, zodat je weet wat je allemaal kunt doormeten op jouw site.

  • Je leert hoe je met behulp van Google Tag Manager en Google Analytics geheel zelfstandig alle belangrijke conversies door kunt meten.

  • Het koppelen van Google Analytics aan Google Ads biedt vele voordelen. Je leert hoe je beide accounts koppelt en wat je ermee kunt doen.

  • We gaan aan de slag met het importeren én configureren van essentiële conversies vanuit Google Analytics.

  • Naast het importeren van conversies uit Google Analytics, kun je deze ook aanmaken vanuit Google Ads. Hoe en waarom doe je dit?

In deze uiteenlopende module gaan we het allereerst hebben over hoe mensen communiceren met Google en hoe jij als adverteerder de intentie achter deze zoekopdrachten kunt bepalen. Ook gaan we aan de slag met het in kaart brengen van interessante zoekwoorden en leer je welke zoekwoordtypes er zijn en hoe je deze toepast in de praktijk.

Dit ga je leren:

  • Je leert het verschil tussen zoekwoorden en zoektermen én hoe ze werken.

  • Je leert hoe mensen communiceren met Google, zodat je hier als adverteerder op in kunt springen middels relevante advertenties.

  • Je leert dat er verschillende koopfases zijn, dat de intentie achter zoekwoorden sterk kan verschillen én hoe je hier als adverteerder mee om gaat.

  • Je leert hoe je een professioneel zoekwoord onderzoek maakt om relevante én irrelevante zoekwoorden in kaart te brengen.

  • Je leert dat je als adverteerder verschillende zoekwoordtypes kunt inzetten én welk zoekwoordtype je met welk doel inzet.

  • Je leert hoe je al dan niet preventief irrelevante zoektermen kunt sluiten, zodat je geen geld besteed aan irrelevant of onrendabel verkeer.

Nu we onze website meetbaar hebben gemaakt, de onderzoeksfase is afgerond en er een gedegen strategie op touw is gezet is het tijd voor het echte werk! In deze praktische module leer je hoe je resultaatgerichte Search campagnes opzet, structureert én configureert.

Dit ga je leren:

  • Voordat we aan de slag gaan, is het essentieel om te weten hoe de hiërarchie van Google Ads in elkaar steekt.

  • Je leert dat er verschillende manieren zijn om jouw Google Ads campagnes te structureren en welke manier de voorkeur geniet.

  • Je leert een Google Ads Search campagne op te zetten vanuit het interface. In de navolgende video’s behandelen we de instellingen.

  • Je leert jouw Google Ads campagne optimaal te configureren. Denk hierbij aan het kiezen van de juiste netwerken en locatie-instellingen.

  • Je leert welke biedstrategieën er beschikbaar zijn en welke biedstrategie je voor welke doeleinden inzet voor maximaal resultaat.

  • Je leert effectieve uitgebreide- en responsieve advertentieteksten te schrijven voor een hoge advertentierelevantie en doorklikratio.

  • Je leert welke advertentie-extensies er allemaal zijn, welke extensie je wanneer gebruikt én hoe je optimaal configureert.

  • Je leert geavanceerde technieken zoals het toepassen van Dynamic Keyword Insertion en IF-functies voor nóg betere resultaten.

Je leert hoe de Google Ads veiling te werk gaat en hoe de kwaliteitsscore en AdRank hier invloed op hebben. Je begrijpt de verschillende elementen van de kwaliteitsscore én hoe je deze kunt optimaliseren om een zo hoog mogelijke kwaliteitsscore te behalen.

Dit ga je leren:

  • Je komt alles te weten over het proces dat bij elke zoekopdracht plaatsvindt om te beslissen welke ads worden weergegeven, en in welke volgorde.

  • Je leert dat er drie factoren zijn die jouw kwaliteitsscore bepalen en dat je deze factoren positief kunt beïnvloeden.
  • Je leert hoe je de kwaliteitsscore kunt optimaliseren, zodat je een hogere AdRank kunt realiseren. Zo ga jij efficiënt de veiling in!

  • De kosten die jij uiteindelijk betaald voor een klik is afhankelijk van een groot aantal factoren. Je begrijpt de complexe formule achter elke veiling.

Je leert hoe je de prestaties van jouw campagnes vakkundig analyseert. Je weet naar welke statistieken je moet kijken, hoe je jouw campagneprestaties kunt segmenteren, filteren én vergelijken met een voorgaande periode. Ook weet je welke ingebouwde of aangepaste Google Ads rapporten je kunt raadplegen om de prestaties van jouw campagnes te monitoren.

Dit ga je leren:

  • Je leert jouw Search campagnes te controleren op de meest belangrijke statistieken. Draaien ze nog op target of moet je bijschaven?

  • Je leert hoe je jouw vertoningspercentages kunt monitoren. Verlies je veilingen vanwege een beperkt budget of een te lage advertentiepositie?

  • Je leert hoe je jouw campagnes kunt segmenteren op basis van diverse dimensies. Ook kun je jouw prestaties vergelijken met een vorige periode.

  • Je leert hoe je jouw kwaliteitsscores en onderliggende factoren nauwlettend in de gaten kunt houden.

  • Je leert hoe je het zoektermrapport kunt analyseren, zodat je irrelevante zoektermen vroegtijdig kunt uitsluiten.

  • Je leert hoe je het monitoren van jouw campagnes vereenvoudigd met behulp van filters, alerts en ingebouwde rapporten.

In deze module gaan we in op het optimaliseren van jouw Search campagnes. We gaan aan de slag met het optimaliseren van jouw kwaliteitsscores, biedingen en advertentieteksten. Ook leer je hoe je irrelevant zoekverkeer uitsluit én hoe je jouw Search campagnes uitbouwt voor een nóg hogere advertentierelevantie en conversiepercentage.

Dit ga je leren:

  • Je leert hoe je irrelevante zoektermen zo effectief mogelijk uitsluit, zodat je jouw advertentiebudget zo effectief mogelijk inzet.

  • Je leert hoe je jouw Search campagnes uitbouwt om een hogere advertentierelevantie en conversieratio te realiseren.

  • Je leert hoe je de kwaliteitsscores optimaliseert. Een hogere kwaliteitsscore heeft een positieve impact op het volume en op de rendabiliteit.

  • Je leert hoe je verloren vertoningspercentages kunt terugdringen om jouw zichtbaarheid in de zoekmachine te vergroten.

  • Je leert jouw biedingen te optimaliseren, zodat deze in lijn liggen met de vooraf vastgestelde doelstellingen.

  • Je leert om bodaanpassingen op onder andere apparaat-, locatie- en demografie niveau toe te passen voor een betere rendabiliteit.

  • Je leert hoe je de advertentieplanning kunt aanpassen op basis van de campagneprestaties per dag van de week of uur van de dag.

  • Je leert hoe je jouw advertentieteksten optimaliseert voor een hogere conversie per impressie (CPI) of omzet per impressie (RPI).

Leer hoe je in een mum van tijd campagnes kunt opzetten en wijzigingen kunt doorvoeren met misschien wel de krachtigste tool in het arsenaal van de Google Ads specialist.

Dit kun je verwachten.

Support tijdens en na de training.

Deze Google Ads training is met de grootste zorg samengesteld. De training begint bij de basisvaardigheden en gaat al snel over naar bewezen strategieën en technieken die dagelijks door ervaren Google Ads specialisten worden toegepast. Daarmee is hij erg logisch opgebouwd.

Toch kan het zijn dat je gedurende het doorlopen van de training met vragen komt te zitten. Of misschien ben je wel op zoek naar enkele praktijkvoorbeelden die voor jouw specifieke situatie relevant zijn.

Om ervoor te zorgen dat je niet vastloopt en lekker door kan blijven gaan met het volgen van de lessen zijn er verschillende support levels beschikbaar, afhankelijk van jouw wensen en situatie.

Besloten community op LinkedIn.

Na het aanschaffen van de Google Ads training krijg je standaard toegang tot de LinkedIn groep van PPC Mastery. Hierin kun je terecht met al je vragen én kun je ook nog eens leren van adverteerders zoals jij. Uiteraard is Google Ads trainer Bob Meijer hier ook elke dag aanwezig, zodat je altijd antwoord krijgt op al je vragen!

1-op-1 coachingssessies

Mocht je behoefte hebben aan extra support of persoonlijke consults of simpelweg even willen sparren met een specialist, dan zijn de aanvullende 1-op-1 coachingssessies misschien wel iets voor jou. 

Als add-on zijn er 3 x 60 minuten coachingssessies beschikbaar met de trainer, Bob Meijer. Wat je gedurende de sessies wilt bespreken is geheel aan jou. Zo kunnen we het bijvoorbeeld hebben over de algehele strategiebepaling óf kunnen we inzoomen op specifieke vraagstukken waarmee je wordt geconfronteerd.

Welke optie is geschikt voor jou?

Met het volgen van deze Google Ads training liggen winstgevende Google Ads campagnes binnen handbereik. De training is zorgvuldig vormgegeven, zodat alle ins en outs van Google Ads worden behandeld.

Van de basisvaardigheden die aan bod komen in de eerste modules, tot aan de geavanceerde optimalisatietechnieken – je leert alle best practices, strategieën en technieken om structureel (meer) winst te maken met behulp van Google Ads.

Je kunt een keuze maken uit twee pakketten. De lesstof is exact hetzelfde in beide pakketten. Het grootste verschil is dat je met het aanschaffen van pakket compleet extra ondersteuning krijgt aan de hand van 1-op-1 coachingssessies. Wanneer je nóg sneller vooruitgang wil boeken, dan is deze optie iets voor jou.

Google Ads Mastery 'Compleet'

795 exclusief BTW
  • 3 x 60 minuten coachingssessies.
  • Toegang tot alle basis modules.
  • Toegang tot alle advanced modules.
  • Toegang tot alle templates en checklists.
  • Toegang tot de besloten LinkedIn groep.
  • Certificaat "Google Ads Specialist".

Google Ads Mastery 'Standaard'

295 exclusief BTW
  • Toegang tot alle basis modules.
  • Toegang tot alle advanced modules.
  • Toegang tot alle templates en checklists.
  • Toegang tot de besloten LinkedIn groep.
  • Up-to-date lesmateriaal.
  • Certificaat "Google Ads Specialist".

30-dagen-niks-geleerd-geld-terug-garantie.

Het belangrijkste doel van deze Google Ads training is dat je leert hoe je Google Ads succesvol in kunt zetten voor méér resultaat.

Als je de volledige  training hebt doorlopen, maar nog steeds geen resultaat boekt – zelfs niet mét ondersteuning van de trainer – dan krijg je binnen enkele werkdagen elke euro teruggestort.

Veelgestelde vragen over de training.

Kan ik echt direct starten met de training?

Je kunt op elk moment starten met de Google Ads training. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je de factuur en krijg je direct toegang tot het cursusmateriaal. Als je je via de site aanmeldt en met iDEAL betaalt, kun je letterlijk binnen 10 minuten starten.

Hoeveel persoonlijke begeleiding krijg ik?

Als je kiest voor het pakket compleet mét 1-op-1-coaching, heb je de mogelijkheid om 3 x 60 minuten calls met de trainer in te plannen. Wil je brainstormen over de strategie van jouw Google Ads campagnes? Dat kan! Heb je hulp nodig bij het bepalen van jouw doelstellingen? Bob helpt! Wil je feedback op jouw campagnes? Geen probleem!

Samen maken we jouw Google Ads campagnes een succes! Dit pakket is uitermate geschikt voor ondernemers, marketeers of wanneer Google Ads slechts één van je taken is. Dan is het extra fijn om aanvullend advies te krijgen.

Kies je voor het pakket standaard, dan kun je natuurlijk ook met al je vragen terecht in de besloten LinkedIn groep van PPC Mastery. Dat spreekt voor zich. Mocht je op een later moment behoefte hebben aan meer persoonlijk contact, dan is een separaat coachingstraject misschien wel iets voor jou.

Is de training alleen online beschikbaar?

Ja, de training is 100% online en daardoor te volgen waar en wanneer het jou uitkomt. Je kunt in je eigen tempo aan de slag. Je hoeft dus geen dagen vrij te plannen om in een zaaltje in het midden van het land te zitten. Je hebt geen reiskosten en verliest geen waardevolle tijd in de vorm van reistijd. Die tijd kun je beter besteden aan dingen die er echt toe doen. Vind je ook niet?

Ook is een online training het beste voor je leerproces. Bijna alle Google Ads trainingen zijn in de vorm van een training op locatie. Heel inspirerend als je er in zit, maar daarna wordt je weer aan je lot overgelaten. Je moet het maar zien te onthouden en toe te passen. Bij een online training zoek je makkelijk informatie terug. Ook drie maanden later.

Hoeveel tijd kost de training?

In deze training gaat het om veel resultaat halen in korte tijd. Het doornemen van het lesmateriaal kost zo’n 20 tot 25 uur. De training is to the point en geeft praktijkgerichte kennis en opdrachten, zonder eromheen te praten. Een goede training gaat immers om het behalen van resultaten. En het is lekker als je daar snel mee aan de slag kan gaan.

Ja, ik wil winstgevende Google Ads
campagnes kunnen draaien.

Je kunt binnen 5 minuten starten met de training!