Succesvol worden in SEA en winstgevende campagnes draaien.

Serieus aan de slag met SEA en meer resultaat halen uit jouw campagnes? Met deze SEA training verhoog je jouw kennisniveau in no-time. Of je nu net begint of al enkele jaren ervaring hebt als adverteerder. 

Leer de technieken van de ervaren SEA specialisten.

Dat Google Ads een uitermate goed advertentieplatform is is inmiddels wel bewezen. Het maakt niet uit in welke branche je opereert: met Google Ads kun je organisaties een enorme boost geven.

Daarbij is het wel noodzakelijk om te weten aan welke knoppen je moet draaien, hoe je een succesvolle campagne opzet en zo jouw doelstellingen behaalt. 

In deze SEA training leer je stap voor stap hoe je Google Ads optimaal inzet. Je leert de technieken die door ervaren SEA specialisten dagelijks worden gebruikt.

Voorkom dat je onnodig veel budget spendeert en laat Google Ads vanaf vandaag voor je werken. 

Introductievideo.

Na het afronden van deze SEA training kun je onder andere...

Deze training is wel voor...

Deze training is niet voor...

Wat cursisten over de online SEA training zeggen.

Bob Meijer, Google Ads Coach met meer dan 8 jaar ervaring

SEA trainer

Bob Meijer

Bob Meijer heeft ruim 8 jaar ervaring en aan meer dan 100 Google Ads accounts mogen werken. Naast PPC Mastery runt hij zijn eigen Google Ads bureau, genaamd Beyond Online. Hiermee helpt hij andere ondernemers het maximale uit Google Ads te halen. Bob is op dit moment verantwoordelijk voor € 450.000 aan ad spend per maand. 

Als Google Ads trainer en -coach helpt hij beginnende en gevorderde adverteerders het maximale uit zichzelf én uit hun campagnes te halen.

De inhoud van deze training.

In dit hoofdstuk komen de voordelen van Google Ads aan bod en laten we zien wat je in Google Ads kunt tegenkomen. Daarnaast behandelen we de terminologie, zodat je de stof sneller onder de knie krijgt. 

Wat je leert in dit hoofdstuk:

  • Je leert wat de impact van Google Ads is aan de hand van indrukwekkende cijfers. 

  • Je ziet waar Google Ads advertenties zoal verschijnen én hoe dit straks zelf realiseert. 

  • Je weet wat de toegevoegde waarde van Google Ads is en waarom het onmisbaar is. 

  • Je begrijpt de betekenis achter de statistieken die je tegen gaat komen in je account.

In dit hoofdstuk staat het bepalen van doelstellingen centraal. Je leert jouw winstmarges in kaart te brengen, jouw break-even punt te berekenen en targets te bepalen. Aan het einde van dit hoofdstuk weet je wanneer jouw campagnes succesvol zijn.

Wat je leert in dit hoofdstuk:

  • Je leert waarom doelstellingen zo belangrijk zijn voor jouw campagnes en hoe ze jouw als adverteerder kunnen helpen.

  • Je leert hoe je realistische doelstellingen kunt bepalen voor jouw eigen account(s), zodat je weet wanneer jouw campagnes winstgevend zijn. 

In dit hoofdstuk leer je hoe je een Google Ads account aanmaakt. Ook lopen we stap voor stap door het account, zodat je in grote lijnen de indeling al begrijpt. Daarbij kijken we naar de account- en campagne instellingen, zodat je straks een direct aan de slag kunt. 

Wat je leert in dit hoofdstuk:

  • Je kunt hierna verschillende Google Ads accounts aanmaken en weet precies welk accounttype je moet selecteren. Ook het configureren van het account kent voor jou geen geheimen meer na dit hoofdstuk.

  • Je weet belangrijk instellingen in het interface te vinden en kunt daarnaast de juiste doelgroepen en conversies instellen en beheren. 

  • Je kunt zelfstandig je weg vinden in het interface van Google Ads en ook op campagneniveau ken je de belangrijke instellingen hierna op je duim. 

In dit hoofdstuk behandelen we alles omtrent conversies. Je leert wat conversies zijn en hoe je ze kunt herkennen, instellen en meetbaar kunt maken met behulp van Google Analytics en Tag Manager. Na dit hoofdstuk kun je zelfstandig een website of webshop meetbaar maken.

Wat je leert in dit hoofdstuk:

  • Je begrijpt waarom je conversie acties op een website of in webshop meetbaar wilt maken.

  • Je weet hoe je conversie acties op een website kunt signaleren, zodat je deze vervolgens kunt gaan doormeten.

  • Je leert conversies meetbaar te maken door middel van Google Tag Manager en Google Analytics.

  • Je kunt Google Analytics en Google Ads koppelen aan je Google Ads account en wat je hiermee kunt bereiken.

  • Je leert alle conversies te importeren en te configureren vanuit Google Analytics. 

  • Als laatste leer je hoe conversies ook kunt aanmaken via Google Ads en wat hiervan de voordelen zijn. 

In dit uitgebreide hoofdstuk leer je hoe mensen Google toepassen en hoe jij als adverteerder hierop in kunt spelen. Je leert het verschil tussen verschillende zoekwoordtypes en hoe je deze toepast. Ook kun je straks interessante zoekwoorden in kaart brengen voor jouw account. 

Wat je leert in dit hoofdstuk:

  • Je leert wat het verschil is tussen een zoekwoord en zoekterm. 

  • Je begrijpt hoe mensen Google toepassen en hoe ze zoeken in een zoekmachine, zodat je hierop kunt inspelen als adverteerder. 

  • Je gaat dieper in op de koopfases en de koopintentie achter zoekopdrachten, zodat je hier straks mee om weet te gaan.

  • Je weet hoe je en zoekwoord onderzoek moet opstellen en hoe je relevante en irrelevante zoekwoorden in kaart kunt brengen.

  • Je kent de verschillen tussen de zoekwoordtypes en hoe je deze moet inzetten.  

  • Je weet hoe je onrendabel verkeer kunt uitsluiten om onnodige kosten te voorkomen.

In dit hoofdstuk leer je hoe je een Search campagne opzet, structureert én configureert.

Wat je leert in dit hoofdstuk:

  • Je begrijpt hoe de hiërarchie van Google Ads in elkaar zit.

  • Je kent de verschillende opties om Google Ads campagnes op te zetten en wat de meest optimale manier is.

  • Je kunt een Search campagne op zetten in het interface.

  • Je weet wat de juiste instellingen om jouw campagne zo optimaal mogelijk te laten draaien.

  • Je kent de verschillende biedstrategieën en welke het meest optimaal is voor jouw campagne.

  • Je weet hoe advertentieteksten moet schrijven om een zo hoog mogelijke advertentierelevantie en doorklikratio te realiseren.

  • Je weet de verschillen tussen de beschikbare advertentie-extensies en weet ook hoe je deze instelt en toepast. 

  • Je leert geavanceerde technieken zoals het toepassen van Dynamic Keyword Insertion en IF-functies voor nóg betere resultaten.

In dit hoofdstuk duik je dieper in de wereld van de Google Ads veiling. Je leert welke invloed de kwaliteitsscore en de AdRank hebben op de veilingen en aan het einde van dit hoofdstuk weet je hoe je ervoor kunt zorgen om jouw positie in de veilingen te optimaliseren. 

Wat je leert in dit hoofdstuk

  • Je leert het proces achter een zoekopdracht in z’n werk gaat en hoe een zoekmachine bepaalt welke ads, in welke volgorde, worden weergegeven. 

  • Je weet dat er drie elementen zijn die jouw kwaliteitsscore bepalen en je weet hoe je deze elementen kunt optimaliseren.

  • Je snapt welke factoren er invloed hebben op de prijs die wordt betaald voor een klik en je begrijpt de formule achter een veiling.

In dit hoofdstuk leer je hoe je jouw campagnes kunt analyseren, welke statistieken belangrijk zijn en hoe je de prestaties kunt vergelijken met voorgaande periodes. Tot slot bekijken we welke Google Ads rapporten je kunt toepassen om jouw campagnes nog makkelijker te monitoren. 

Wat je leert in dit hoofdstuk:

  • Je leert welke statistieken belangrijk zijn om te kunnen checken of jouw Search campagnes op target draaien of dat je ze moet bijsturen.

  • Je begrijpt hoe je het vertoningspercentages kunt controleren, zodat je veilingen vanwege een beperkt budget of een te lage advertentiepositie kunt tackelen.

  • Je weet hoe je campagnes kunt segmenteren en welke mogelijkheden hierin zijn. 

  • Je weet waar je de kwaliteitsscores kunt controleren.

  • Je weet hoe je irrelevant zoekverkeer uitsluit en hoe je het zoektermrapport analyseert.

  • Met filters, rapporten en alerts weet je hoe jouw campagnes nog makkelijker kunt monitoren. 

In dit hoofdstuk leer je hoe je jouw Search campagnes optimaliseert. Daarbij ga je dieper in op de kwaliteitsscores, advertentieteksten en biedingen. Daarnaast leer je irrelevant verkeer uit te sluiten en kun je aan het eind van dit hoofdstuk ook jouw campagnes zelfstandig uitbouwen.

Wat je leert in dit hoofdstuk: 

  • Je leert irrelevant zoekverkeer uit te sluiten om jouw campagnes nog succesvoller te laten draaien.

  • Je kunt jouw campagnes uitbouwen, wat een positief effect heeft op jouw advertentierelevantie en conversieratio.

  • Je leert zelfstandig de kwaliteitsscores te verhogen, want hoe hoger deze is, hoe rendabeler jouw campagnes zullen draaien.  

  • Verloren vertoningspercentages kun je minimaliseren om de zichtbaarheid van jouw advertenties te maximaliseren. 

  • Met behulp van de vooraf bepaalde doelstellingen kun je biedingen bijsturen. 

  • Bodaanpassingen kun je op verschillende niveaus toepassen voor een optimaler resultaat.

  • Je kent de fijne kneepjes van de advertentieplanning en weet deze juist in te stellen. 

  • Je kunt advertentieteksten optimaliseren waardoor het aantal conversies per impressie (CPI) toeneemt.

Met behulp van de Google Ads Editor weet jij campagnes efficiënt op te zetten en uit te bouwen. 

Zo ziet de training eruit:

Altijd hulp, tijdens en na de SEA training.

In principe behandelt deze SEA training alle onderdelen die nodig zijn om Google Ads succesvol in te kunnen zetten. Van basisvaardigheden tot bewezen strategieën en van het opzetten van een campagne tot de optimalisatie ervan. De training is van begin tot eind logisch opgebouwd en neemt je stap voor stap mee dieper dit vakgebied in. 

Maar merk je tijdens het doorlopen van de training toch dat je een vraag hebt of zou je graag willen sparren over een bepaald onderwerp? Dan kun je gebruik maken van support. Afhankelijk van jouw wensen kun je zelf bepalen welk support level bij jou past. 

Besloten community op LinkedIn.

Schaf je de SEA training aan dan krijg je ook toegang tot een besloten LinkedIn groep van PPC Mastery. Daar behandelen we samen met andere cursisten vragen uit het vakgebied. Zo leer je samen met andere cursisten steeds meer over Google Ads. De SEA trainer Bob Meijer is hier ook actief bij betrokken, zodat je altijd antwoord krijgt op je vraag. 

1-op-1 coachingssessies

Vind je het prettig om toch wat extra support te hebben om bijvoorbeeld te kunnen sparren of bepaalde thema’s samen met een Google Ads expert te behandelen? Dan zijn de 1-op-1 coachingssessies mogelijk wat voor jou.  

Optioneel kun je 3 x 60 minuten coaching met trainer Bob Meijer aanvragen. Deze sessies worden geheel op jouw wensen afgestemd. Het maakt dus niet uit welk onderdeel van Google Ads je wilt behandelen. 

Welk pakket past bij jou?

Je hebt keuze uit twee pakketten. Het lesmateriaal is hierin gelijk, maar de support verschilt. Kies je voor het pakket compleet dan krijg je drie 1-op-1 coachingsessies op elk gewenst moment tijdens of na het volgen van de training. Nog sneller progressie boeken? Dan zijn de 1-op-1 sessies zeker een plus.

De training is met uiterste precisie ontwikkeld. Alle onderdelen worden stap voor stap uitgelegd en naast de basisvaardigheden komen ook geavanceerde technieken aan bod. 

Google Ads Mastery 'Compleet'

795 exclusief BTW
  • 3 x 60 minuten coachingssessies.
  • Toegang tot alle basis modules.
  • Toegang tot alle advanced modules.
  • Toegang tot alle templates en checklists.
  • Toegang tot de besloten LinkedIn groep.
  • Certificaat "Google Ads Specialist".

Google Ads Mastery 'Standaard'

295 exclusief BTW
  • Toegang tot alle basis modules.
  • Toegang tot alle advanced modules.
  • Toegang tot alle templates en checklists.
  • Toegang tot de besloten LinkedIn groep.
  • Up-to-date lesmateriaal.
  • Certificaat "Google Ads Specialist".

30-dagen-niks-geleerd-geld-terug-garantie.

Deze Google Ads training is opgezet om jou te leren hoe je Google Ads succesvol inzet met betere resultaten tot gevolg. 

Heb je de hele training doorlopen, maar geen vooruitgang geboekt? Ook niet met wat extra support van de trainer? Dan ontvang je binnen een paar werkdagen de investering van de training terug op jouw rekening.

Veelgestelde vragen over de SEA training.

Kan ik echt direct starten met de training?

Je bepaalt zelf waar en wanneer je start met de SEA training. Na het afronden van je bestelling krijg je direct toegang tot het cursusmateriaal. Je kunt al binnen 5 minuten aan de slag en op elk gewenst moment tijdens de Google Ads cursus een pauze inlassen. 

Hoeveel persoonlijke begeleiding krijg ik?

Met het pakket compleet (inclusief 1-op-1 coaching) ontvang je 3 keer 60 minuten coaching d.m.v. videocalls. Deze sessies kun je geheel naar eigen wens invullen, zolang het maar over Google Ads gaat natuurlijk. 

Voor iedereen waarbij Google Ads slechts één van de vele taken is, is het extra fijn om advies te krijgen van een coach die gespecialiseerd is in dit vakgebied. 

Maar ook met het pakket standaard, kun je met al je vragen terecht in de besloten LinkedIn groep van PPC Mastery. En kon je er op een later moment toch achter dat je behoefte hebt aan een 1-op-1 sessie? Dan kun je altijd kijken of een los coachingstraject wat voor jou is. 

Is de training alleen online beschikbaar?

Ja, je kunt de training op elke plek volgen waar en wanneer het jou uitkomt. Zo kun je zelf bepalen hoe snel je de training doorloopt en daarnaast kun je de training gemakkelijk naast je huidige werkzaamheden plannen.  Ook hoef je geen rekening te houden met reiskosten. Klinkt goed toch?

Google Ads leert je het best via een online training. Een klassikale training voelt heel inspirerend als je er in zit, maar eenmaal thuis heb je niet alle info meer paraat en word je aan je lot overgelaten. Met een online training heb je altijd en overal toegang tot al het lesmateriaal. Ben je even iets vergeten? Geen probleem, dan kijk je de video gewoon weer even terug.

Hoeveel tijd kost de training?

De training bevat tussen de 20 tot 25 uur aan lesmateriaal. Het hangt uiteindelijk van jouw beschikbare tijd hoe snel je de SEA cursus kunt doorlopen. Toch willen we niet de focus leggen op snelheid, maar het resultaat wat je met deze kunt behalen. Neem rustig de tijd om alle informatie tot je te nemen. Dan onthoud je het ook beter. 

Ja, ik wil succesvolle SEA
campagnes kunnen draaien.

Je kunt binnen 5 minuten starten met de training!