Word succesvol in SEA en draai winstgevende campagnes.

Deze SEA cursus is ontwikkeld voor iedereen die zijn kennisniveau over Google Ads wilt verhogen. Of je nu nieuw bent in dit vakgebied of al enige ervaring hebt. 

Leer hoe ervaren SEA specialisten te werk gaan.

Inmiddels weet iedereen dat Google Ads een interessant platform voor ondernemingen. Ongeacht de sector: als je Google Ads juist inzet dan kun je mooie resultaten behalen.

Uiteraard moet je wel weten hoe Google Ads werkt, want er zijn al genoeg adverteerders het schip in gegaan door aan de verkeerde knoppen te draaien. 

In deze SEA cursus leer je hoe je succesvolle campagnes opzet, optimaliseert en monitort. Je leert de technieken die dagelijks door ervaren specialisten worden toegepast. 

Leer vanaf vandaag hoe je Google Ads inzet als consistent advertentiekanaal. 

Introductievideo.

Na het volgen van deze SEA cursus weet jij hoe je...

Deze cursus is wel voor jou als...

Deze cursus is niet voor jou als...

Wat cursisten over de online SEA cursus zeggen.

SEA trainer

Bob Meijer

Met ruim 8 jaar ervaring en meer dan 100 Google Ads accounts onder zijn hoede te hebben gehad kent Google Ads voor Bob Meijer geen geheimen meer. Naast PPC Mastery runt hij zijn eigen Google Ads bureau, genaamd Beyond Online. Daarmee helpt hij andere ondernemers het maximale uit Google Ads te halen. Op dit moment is hij verantwoordelijk voor ruim € 450.000 aan ad spend per maand. 

Als Google Ads trainer en -coach helpt hij beginnende en gevorderde adverteerders het maximale uit zichzelf én uit Google Ads te halen.

De inhoud van deze cursus.

Welke terminologie kom je allemaal tegen wanneer je in Google Ads gaat werken en wat maakt Google Ads zo interessant? Dat bespreken we in de eerste module.

In deze module leer je:

  • Wat de impact van Google Ads is aan de hand van indrukwekkende cijfers over het advertentieplatform

  • Waar je Google Ads advertenties kunt laten verschijnen. 

  • Waarom Google Ads niet meer weg te denken is al marketingkanaal en wat de toegevoegde waarde ervan kan zijn.

  • Alle belangrijke begrippen/ statistieken die je tegen gaat komen in je account.

Hoe bepaal je realistische doelstellingen voor een aacount? Met welke winstmarges kun je rekenen en wanneer draai je break-even? Voordat je een campagne opbouwt is het essentieel om te weten op welke targets je moet sturen. In de tweede module gaan we daarom aan de slag met het bepalen van doelstellingen.

In deze module leer je:

  • Waarom doelstellingen het uitgangspunt zijn van jouw campagnes en op welke manier ze jou als adverteerder kunnen helpen.

  • Hoe je realistische doelstellingen bepaalt voor jouw eigen account(s), zodat je weet wanneer je op target draait.

Welke stappen moet je doorlopen om een Google Ads account aan te maken en hoe is het interface opgebouwd? In deze module ga je het interface verkennen, zodat je er straks al wat makkelijker doorheen kunt navigeren als we straks echt aan de slag gaan. 

In deze module leer je:

  • Hoe je verschillende soorten Google Ads accounts kunt aanmaken en welk type het meest geschikt is voor jou.

  • Welke accountinstellingen belangrijk zijn en waar je deze kunt vinden. Daarnaast gaan we ook aan de slag met het instellen van de juiste doelgroepen en conversies. 

  • Hoe je gemakkelijk door het interface navigeert en waar je belangrijke campagne instellingen kunt vinden.

Wat is een conversie en hoe herken je ze op een website of in een webshop? En hoe zorg je er vervolgens voor dat je deze conversie doormeet? In deze module duiken we in de wereld van conversiemetingen en leer je meer over Google Analytics en Google tag Manager. 

In deze module leer je:

  • Waarom de meetbaarheid van je conversies een belangrijke eerste stap is naar een succesvolle campagne. 

  • Hoe je een conversie actie op een website kunt vinden, om ze daarna door te kunnen meten.

  • Hoe je Google Tag Manager en Google Analytics koppelt aan Google Ads en hoe je deze tools inzet om conversies meetbaar te maken.

  • Hoe je conversies importeert en configureert vanuit Google Analytics. 

  • Hoe je conversies ook via Google Ads kunt aanmaken en wat het voordeel hiervan kan zijn. 

Hoe gaan merken te werk in Google en hoe kun jij hierop inspelen als adverteerder? Welke zoekwoordtypes zijn er en hoe pas je deze toe? Alles omtrent zoekwoorden en het uitvoeren van een zoekwoordonderzoek leer je in deze module.

In deze module leer je:

  • De verschillen tussen een zoekterm en een zoekwoord.  

  • Hoe mensen Google gebruiken en hoe jij hierop in kunt spelen als adverteerder.  

  • Welke koopfases er zijn en wat de verschillen zijn. Als adverteerder weet jij straks hoe je hierop kunt inspelen. 

  • Hoe je een zoekwoordonderzoek opstelt, waarbij je interessante zoekwoorden in kaart brengt en ook irrelevante zoekwoorden tackelt om te voorkomen dat je straks geld uitgeeft aan zoekopdracht die niet matchen bij hetgeen waarvoor je adverteert. 

  • Wat de verschillen zijn tussen zoekwoordtypes en hoe je deze kunt inzetten. 

  • Hoe je irrelevant verkeer kunt uitsluiten om onnodige kosten te voorkomen.

Waar moet je allemaal aan denken bij het opzetten, structureren en configureren van een Search campagne? Dat leer je in deze module. 

In deze module leer je:

  • Hoe de hiërarchie van Google Ads is opgebouwd.

  • Welke keuze je allemaal kunt maken bij het opzetten van een Search campagne en welke keuzes het meest optimaal zijn. 

  • Hoe je een Search campagne opzet in het Google Ads interface.

  • Wat de juiste instellingen zijn voor jouw campagnes voor een zo optimaal mogelijk resultaat.

  • Welke biedstrategieën er zijn en welke jij het beste kunt inzetten voor jouw campagne.

  • Hoe je relevante advertentieteksten schrijft met om de CTR te maximaliseren en een zo hoog mogelijke advertentierelevantie te realiseren. 

  • Welke advertie-extensies er zijn en hoe je deze kunt inzetten.

  • Geavanceerde technieken te implementeren, zoals bijvoorbeeld Dynamic Keyword Insertion en IF-functies.

Hoe ziet de wereld van de Google Ads veiling eruit en welke factoren hebben invloed op jouw positie in de veilingen? Dat leer je allemaal in deze module

In deze module leer je:

  • Hoe Google bepaalt welke ads, in welke volgorde, worden getoond en waar je als adverteerder rekening mee moet houden. 

  • Welke drie elementen jouw kwaliteitsscore bepalen en hoe je deze elementen kunt optimaliseren.
 
  • Welke factoren de prijs bepalen die wordt betaald voor een klik en ook de formule achter de veiling begrijp je. 

Welke statistieken zijn belangrijk om op te sturen en hoe vergelijk je jouw prestaties met de resultaten van verleden maand? In deze module leggen we je uit hoe je jouw campagne prestaties inzichtelijk krijgt.

In deze module leer je:

  • Welke statistieken je in de gaten moet houden om te weten of jouw campagnes op target draaien of dat je ze moet bijsturen.

  • Hoe je het vertoningspercentages boven tafel krijgt, zodat je kunt controleren of je veilingen mist vanwege een beperkt budget of een te lage advertentiepositie.

  • Jouw resultaten te segmenteren.

  • Waar je de kwaliteitsscores controleert, zodat je deze kunt maximaliseren.

  • Een zoektermrapport te analyseren en daarbij irrelevant zoekverkeer uit te sluiten.

  • Hoe je met filters, rapporten en alerts jouw campagnes eenvoudig kunt monitoren. 

Na het opzetten van een Search campagne zijn er altijd zaken die je kunt optimaliseren. Denk bijvoorbeeld aan het uitsluiten van irrelevant zoekverkeer, het verbeteren van je advertentieteksten en het verhogen van je kwaliteitsscores. 

In deze module leer je:

  • Hoe je irrelevant zoekverkeer uitsluit voor nog betere resultaten. 

  • Hoe je campagnes uitbouwt om je advertentierelevantie te verhogen. 

  • Hoe je zelfstandig de kwaliteitsscores kunt verhogen, om de rendabiliteit van jouw campagnes te verhogen.  

  • Hoe je verloren vertoningspercentages minimaliseert, zodat jouw advertenties te maximaliseren. 

  • Wanneer en hoe je jouw doelstellingen kunt bijsturen. 

  • Op welke niveaus je bodaanpassingen kunt doorvoeren voor een betere resultaten.

  • Hoe je de advertentieplanning kunt instellen.

In deze module vertellen we je alles over de mogelijkheden van de Google Ads Editor, waarmee je campagnes nog efficiënter op kunt zetten en kunt uitbouwen. 

Zo ziet de cursus eruit:

Hulp tijdens en na de cursus.

Na het doorlopen van deze SEA cursus kun je zelfstandig aan de slag met Google Ads. De cursus neemt je stap voor stap mee dieper het interface in en aan het einde van de cursus heb je alle belangrijke kennis in huis om aan de slag te kunnen met Google Ads. Van het opzetten van een Search campagne, het kiezen van de juiste instellingen, het optimaliseren en bijsturen van je campagnes: you can do it all!

Toch is het begrijpelijk dat je tijdens of na het volgen van de cursus een vraag hebt waar je graag bij geholpen wilt worden. In dat geval bieden we verschillende opties wat betreft support. 

Besloten community op LinkedIn.

Wanneer je de SEA cursus van PPC Mastery aanschaft krijg je gratis toegang tot een besloten LinkedIn community met medecursisten. Hierin kunnen jij en de andere cursisten vragen stellen. Zo leer je samen met medecursisten van elkaars input. Ook SEA trainer Bob Meijer is actief aanwezig in deze groep, zodat geen vraag onbeantwoord blijft.

1-op-1 coachingssessies

Heb je behoefte om 1-op-1 te kunnen sparren met de trainer? Dan zijn de 1-op-1 coachingssessies mogelijk wat voor jou. Tijdens een coachingssessie bepaal jij welke onderwerpen je wilt behandelen. De sessie wordt dus geheel op jouw wensen afgestemd. 

Welk pakket past bij jou?

Afhankelijk van jouw wensen heb je keuzen uit twee cursuspakketten. Het lesmateriaal is in beide gevallen hetzelfde, maar het support verschilt. Heb je behoefte aan extra support door middel van 1-op-1 Google Ads coaching? Dan is pakket ‘compleet’ interessant voor jou. 

De training is op een logische manier opgebouwd. We starten met de basis van Google Ads en werken langzaam naar geavanceerdere technieken toe.

Google Ads Mastery 'Compleet'

795 exclusief BTW
  • 3 x 60 minuten coachingssessies.
  • Toegang tot alle basis modules.
  • Toegang tot alle advanced modules.
  • Toegang tot alle templates en checklists.
  • Toegang tot de besloten LinkedIn groep.
  • Certificaat "Google Ads Specialist".

Google Ads Mastery 'Standaard'

295 exclusief BTW
  • Toegang tot alle basis modules.
  • Toegang tot alle advanced modules.
  • Toegang tot alle templates en checklists.
  • Toegang tot de besloten LinkedIn groep.
  • Up-to-date lesmateriaal.
  • Certificaat "Google Ads Specialist".

30-dagen-niks-geleerd-geld-terug-garantie.

Deze cursus is ontwikkeld om jou meer kennis en inzicht te geven over Google Ads. 

Blijkt aan het einde van de Google Ads training dat je geen vooruitgang hebt geboekt? En heeft eventuele extra support van de trainer ook niet geholpen? Dan kun je gebruik maken van de ‘niks-geleerd-geld-terug’ garantie.

Veelgestelde vragen over de SEA cursus.

Kan ik echt direct starten met de cursus?

Ja, de cursus is helemaal online te volgen. Hierdoor kun je zelf bepalen waar en wanneer je start met de SEA cursus. Zodra je jouw betaling hebt afgerond ontvang je al binnen 5 minuten toegang tot de online leeromgeving.  

Hoeveel persoonlijke begeleiding krijg ik?

Met zowel pakket standaard als compleet heb je toegang tot de besloten LinkedIn community waar je met al je vragen terecht kunt. 

Kies je voor pakket compleet (inclusief 1-op-1 coaching)? Dan ontvang je 3 keer 60 minuten coaching.  Tijdens deze sessie bepaal jij zelf welke thema’s er behandeld worden. De coachingssessies vinden plaats via video calls. 

Is de cursus alleen online beschikbaar?

Ja. Zodra je de SEA training hebt besteld krijg je binnen enkele minuten toegang tot de online leeromgeving. Je bepaalt vervolgens zelf waar en wanneer je de cursus wilt starten. De cursus is hierdoor makkelijk naast je huidige baan te volgen en daarnaast hoef je geen rekening te houden met eventuele extra reiskosten.

Een ander voordeel van een online cursus t.o.v. een klassikale cursus is het feit dat je het lesmateriaal op ieder gewenst moment kunt terugkijken. Ben je iets vergeten of wil je een bepaald thema nog opnieuw behandelen? Geen probleem. Jij bepaalt zelf het tempo van de cursus. 

Hoeveel tijd kost de training?

Deze Google Ads cursus bestaat uit 12 hoofdstukken met in totaal circa 25 uur aan lesmateriaal. Het hangt natuurlijk van jouw leertempo af hoe lang je hierover doet. Uiteindelijk is het belangrijk dat je de stof begrijpt en kunt toepassen, waarbij snelheid nooit de belangrijkste factor zou moeten zijn.

Ja, ik wil succesvolle SEA
campagnes kunnen draaien.

Je kunt binnen 5 minuten starten met de training!