Leer winstgevende Google Ads Shopping campagnes te draaien.

Deze Google Ads Shopping training is ontwikkeld voor beginnende én gevorderde adverteerders die meer klanten willen aantrekken via de gratis en betaalde Google Shopping resultaten.

Google Shopping training

Leer hoe je de perfecte product feed aanmaakt en winstgevende Google Shopping campagnes opzet en schaalt.

Google Shopping is een must-have campagnetype voor elke webshop. Met productgerichte advertenties kun je op een efficiënte wijze direct jouw ideale potentiële klant benaderen. Tenminste, als je werkt met een geoptimaliseerde product feed en een gedegen campagne-opzet.

In deze Google Shopping training leer je de benodigde skills waarmee je de best mogelijke resultaten kunt behalen met Shopping. Je leert onder meer hoe je een gedegen Google product feed configureert, welke geavanceerde Shopping campagne-structuren je kunt gebruiken om grip te krijgen op het resultaat én technieken om te besparen en te schalen.

Na het volgen van deze Shopping training zul je onder andere...

Deze training is geschikt voor jou..

Deze training is niet geschikt voor jou..

Dit is wat cursisten vinden.

Bob Meijer, Google Ads Coach met meer dan 8 jaar ervaring

Google Ads Shopping trainer

Bob Meijer

Bob Meijer heeft ruim 8 jaar ervaring en aan meer dan 100 Google Ads accounts mogen werken. Naast PPC Mastery runt hij zijn eigen Google Ads bureau, genaamd Beyond Online. Hiermee helpt hij andere ondernemers het maximale uit Google Ads te halen. Bob is op dit moment verantwoordelijk voor € 450.000 aan ad spend per maand. 

Als Google Ads trainer en -coach helpt hij beginnende en gevorderde adverteerders het maximale uit zichzelf én uit hun Google Ads campagnes te halen.

Google Shopping cursus inhoud.

In deze module behandelen we de vele voordelen van Google Shopping en bekijken we waar én hoe Google Shopping advertenties worden weergegeven. Ook behandelen we de richtlijnen en vereisten om gebruik te kunnen maken van Google Shopping.

Dit ga je leren:

  • Je leert wat Google Shopping is, hoe het werkt en wat de voor- en nadelen ervan zijn.

  • Je leert waar en hoe de Google Shopping product advertenties worden weergegeven.

  • Je leert waarom Google Shopping onmisbaar is elke serieuze e-Commerce speler.

  • Tot slot leer je wat de vereisten en richtlijnen zijn om gebruik te kunnen maken van Google Shopping.

Van product naar productadvertentie. In deze module leer je hoe je een product feed maakt en welke vereiste, aanbevolen en optionele attributen je kunt gebruiken. Ook behandelen we welke type product feeds er zijn en hoe je deze kunt synchroniseren met Google Merchant Center.

Dit ga je leren:

  • Je leert hoe je jouw producten doorzet in een product feed en hoe je deze kunt synchroniseren met Google Merchant Center.

  • Je leert welke vereiste, aanbevolen en optionele attributen verwerkt moeten worden in jouw product feed.

  • Je leert welke synchronisatiemethoden beschikbaar zijn in Google Merchant Center en welke methode het meest geschikt is voor jouw webshop.

  • Je leert welke E-Commerce plugins je kunt gebruiken om eenvoudig een basisfeed te genereren.

In deze module gaan we aan de slag met het configureren van jouw Google Merchant Center account. Je leert wat Google Merchant Center is, wat je ermee kan en welke (geavanceerde) features je kunt inzetten om Google te kunnen voorzien van de juiste data.

Dit ga je leren:

  • Je leert wat Google Merchant Center is en wat je ermee kan. Ook leer je hoe je een Google Merchant Center account aanmaakt en koppelt aan Google Ads.

  • Je leert hoe je jouw Google Merchant Center account configureert, zodat je Google voorziet van de juiste bedrijfsgegevens en productdata.

  • Je leert gebruik te maken van (verstopte) features, zoals het inschakelen van productbescherming en werken met Comparison Shopping Service (CSS) partners.

In deze module gaan we aan de slag met het instellen en configureren van conversies met behulp van Google Analytics. Na deze module kun jij geheel zelfstandig jouw eigen webshop doormeten. Ook gaan we aan de slag met het configureren van jouw Google Ads account.

Dit ga je leren:

  • Je leert waarom het essentieel is om alle conversie acties op jouw webshop meetbaar te maken.

  • Het koppelen van Google Analytics aan Google Ads biedt vele voordelen. Je leert hoe je beide accounts koppelt en wat je ermee kunt doen. Ook leer je hoe je Google Merchant Center account koppelt aan Google Ads.

  • We gaan aan de slag met het importeren én configureren van essentiële conversies vanuit Google Analytics.

  • Naast het importeren van conversies uit Google Analytics, kun je deze ook aanmaken vanuit Google Ads. Hoe en waarom doe je dit?

Nu is het tijd om aan de slag te gaan met Google Shopping. Je leert het verschil tussen Standaard- en Slimme Shopping campagnes en wanneer je welk campagnetype inzet. Ook leer je welke biedstrategieën je kunt inzetten om jouw doelstellingen te behalen, en welke campagnestructuren je moet hanteren. Vanzelfsprekend gaan we ook aan de slag met het opzetten van beide campagnes in het interface.

Dit ga je leren:

  • Je leert het verschil tussen Standaard Shopping en Slimme Shopping campagnes. Wat zijn de voor- en nadelen en wanneer zet je welk campagnetype in?

  • Je leert welke biedstrategieën je kunt inzetten voor Standaard- en Smart Shopping en voor welke strategie je kiest om jouw doelstellingen te behalen.

  • Je leert hoe de campagnestructuur binnen Standaard- en Smart Shopping in elkaar steekt en hoe jij jouw Shopping campagnes ‘volgens het boekje’ structureert.

  • Je leert hoe je zowel een Standaard- als Smart Shopping campagne opzet volgens de best-practices.

Nu je jouw Google Shopping campagnes kunt opzetten wil je uiteraard ook weten hoe je het onderste uit de kan haalt. In deze module leer je hoe je kunt besparen én opschalen.

Dit ga je leren:

  • Je leert hoe je jouw Google Shopping campagnes gestructureerd en consistent kunt optimaliseren.

  • Je leert hoe je aanzienlijk kunt besparen door irrelevante en slecht presterende uitsluitingszoekwoorden toe te voegen.

  • Je leert hoe je jouw ROAS targets kunt behalen middels positieve en negatieve bodaanpassingen.

  • Je leert hoe je kunt experimenteren met andere biedstrategieën, waarmee je mogelijk een nog beter resultaat kunt behalen.

In deze laatste module van de Google Shopping training leer je meerdere geavanceerde technieken die door Google Shopping specialisten worden toegepast om het Shopping resultaat te maximaliseren. Je leert onder andere geavanceerde Search Query Sculpting structuren te gebruiken, hoe je kunt werken met productspecifieke advertentiegroepen (SPAGs), hoe je N-gram analyses kunt uitvoeren en nog veel méér.

Dit ga je leren:

  • Je leert hoe je geavanceerde Google Shopping campagne structuren kunt toepassen om meer grip te krijgen op jouw campagne en resultaten.

  • Je leert waarom het  slim kan zijn om met product speficieke advertentiegroepen (SPAGs) te werken.

  • Je leert N-Gram analyses te maken, zodat je snel goed- en slecht presterende long-tails kunt vinden.

  • Je leert hoe je jouw product feed verder kunt optimaliseren en met welke attributen je kunt experimenteren.

  • Je leert hoe je kunt sturen op winst (POAS) in plaats van op de omzet (ROAS). Ook leer je hoe je de ‘bucketing’ techniek kunt toepassen binnen Smart Shopping om jouw winst te verhogen.

Dit kun je verwachten.

Support tijdens en na de training.

Deze Google Shopping training is met de grootste zorg samengesteld. De cursus begint bij basis en gaat al snel over naar bewezen strategieën en technieken die dagelijks door ervaren Google Ads specialisten worden toegepast. Daarmee is hij erg logisch opgebouwd.

Toch kan het zijn dat je gedurende het doorlopen van de training met vragen komt te zitten. Of misschien ben je wel op zoek naar enkele praktijkvoorbeelden die voor jouw specifieke situatie relevant zijn.

Om ervoor te zorgen dat je niet vastloopt en lekker door kan blijven gaan met het volgen van de lessen zijn er verschillende support levels beschikbaar, afhankelijk van jouw wensen en situatie.

Besloten community op LinkedIn.

Na het aanschaffen van de Google Ads training krijg je standaard toegang tot de LinkedIn groep van PPC Mastery. Hierin kun je terecht met al je vragen én kun je ook nog eens leren van adverteerders zoals jij. Uiteraard is Google Ads trainer Bob Meijer hier ook elke dag aanwezig, zodat je altijd antwoord krijgt op al je vragen!

1-op-1 coachingssessies

Mocht je behoefte hebben aan extra support of persoonlijke consults of simpelweg even willen sparren met een specialist, dan zijn de aanvullende 1-op-1 coachingssessies misschien wel iets voor jou. 

Als add-on zijn er 3 x 60 minuten coachingssessies beschikbaar met de trainer, Bob Meijer. Wat je gedurende de sessies wilt bespreken is geheel aan jou. Zo kunnen we het bijvoorbeeld hebben over de algehele strategiebepaling óf kunnen we inzoomen op specifieke vraagstukken waarmee je wordt geconfronteerd.

Welke optie is geschikt voor jou?

Met het volgen van deze Google Shopping training kun je zelf resultaatgerichte Shopping campagnes opzetten en optimaliseren. De training is zorgvuldig vormgegeven, zodat alle ins en outs van Google Shopping worden behandeld.

Je kunt een keuze maken uit twee pakketten. De lesstof is exact hetzelfde in beide pakketten. Het grootste verschil is dat je met het aanschaffen van pakket compleet extra ondersteuning krijgt aan de hand van 1-op-1 coachingssessies. Wanneer je nóg sneller vooruitgang wil boeken, dan is deze optie iets voor jou.

Google Shopping Mastery 'Compleet'

695 exclusief BTW
  • 3 x 60 minuten coachingssessies.
  • Toegang tot alle basis modules.
  • Toegang tot alle advanced modules.
  • Toegang tot alle templates en checklists.
  • Toegang tot de besloten LinkedIn groep.
  • Certificaat "Google Shopping Specialist".

Google Shopping Mastery 'Standaard'

245 exclusief BTW
  • Toegang tot alle basis modules.
  • Toegang tot alle advanced modules.
  • Toegang tot alle templates en checklists.
  • Toegang tot de besloten LinkedIn groep.
  • Up-to-date lesmateriaal.
  • Certificaat "Google Shopping Specialist".

30-dagen-niks-geleerd-geld-terug-garantie.

Het belangrijkste doel van deze Google Shopping training is dat je leert hoe je Google Shopping succesvol in kunt zetten

Als je de volledige training hebt doorlopen, maar nog steeds geen resultaat boekt – zelfs niet mét ondersteuning van de trainer – dan krijg je binnen enkele werkdagen élke euro teruggestort.

Veelgestelde vragen over de training.

Kan ik echt direct starten met de training?

Je kunt op elk moment starten met de Google Shopping training. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je de factuur en krijg je direct toegang tot het cursusmateriaal. Als je je via de site aanmeldt en met iDEAL betaalt, kun je direct starten.

Hoeveel persoonlijke begeleiding krijg ik?

Als je kiest voor het pakket compleet mét 1-op-1-coaching, heb je de mogelijkheid om 3 x 60 minuten calls met de trainer in te plannen. Wil je brainstormen over de strategie van jouw Google Shopping campagnes? Dat kan! Heb je hulp nodig bij het bepalen van jouw doelstellingen? Bob helpt! Wil je feedback op jouw campagnes? Geen probleem!

Samen maken we jouw Google Ads campagnes een succes. Dit pakket is uitermate geschikt voor ondernemers, marketeers of wanneer Google Shopping slechts één van je taken is. Dan is het extra fijn om aanvullend advies te krijgen.

Kies je voor het pakket standaard, dan kun je natuurlijk ook met vragen terecht in de besloten LinkedIn groep van PPC Mastery. Dat spreekt voor zich. Mocht je op een later moment behoefte hebben aan meer persoonlijk contact, dan is een separaat coachingstraject misschien wel iets voor jou.

Is de training alleen online beschikbaar?

Ja, de training is 100% online en daardoor te volgen waar en wanneer het jou uitkomt. Je kunt in je eigen tempo aan de slag. Je hoeft dus geen dagen vrij te plannen om in een zaaltje in het midden van het land te zitten. Je hebt geen reiskosten en verliest geen waardevolle tijd in de vorm van reistijd. Die tijd kun je beter besteden aan dingen die er echt toe doen. Vind je ook niet?

Ook is een training het beste voor je leerproces. Bijna alle Google Shopping trainingen zijn in de vorm van een training op locatie. Heel inspirerend als je er in zit, maar daarna wordt je weer aan je lot overgelaten. Je moet het maar zien te onthouden en toe te passen. Bij een online training zoek je makkelijk informatie terug. Ook 3 maanden later.

Hoeveel tijd kost de training?

Het doornemen van het lesmateriaal kost zo’n 10 uur. De training is to-the-point en geeft praktijkgerichte kennis en opdrachten, zonder eromheen te praten. Een goede training gaat immers om het behalen van resultaten. En het is lekker als je daar snel mee aan de slag kan gaan.

Ja, ik wil winstgevende Google Shopping
campagnes kunnen draaien.

Je kunt binnen 5 minuten starten met de training!