Draai winstgevende campagnes met Google Ads opleiding van PPC Mastery.

Wil jij serieus aan de slag met Google Ads en betere resultaten behalen met jouw campagnes? Na het volgen van deze Google Ads opleiding weet jij precies aan welke knoppen je moet draaien. 

Leer welke technieken de ervaren Google Ads specialisten toepassen.

Je weet dat Google Ads een perfect advertentieplatform is om jouw bedrijf een boost te geven, maar je weet simpelweg niet hoe Google Ads werkt. Ga ik alleen voor Google Search of kies ik ook voor een shopping campagne? En welke strategie zet ik in om mijn campagne winstgevend te krijgen? 

In deze Google Ads opleiding leer je stap voor stap hoe Google Ads werkt en aan welke knoppen je moet draaien om de best mogelijke resultaten te behalen met jouw advertenties. Je leert bewezen strategieën en technieken die dagelijks door ervaren Google Ads specialisten worden toegepast.

Voorkom kostbare fouten en leer hoe je Google Ads kunt inzetten als consistent verkoopkanaal. 

Introductievideo.

Na het volgen van deze Google Ads opleiding ben je in staat...

Deze opleiding is ontwikkeld voor..

Deze opleiding is niet ontwikkeld voor..

Wat andere cursisten de online Google Ads opleiding vinden.

Bob Meijer, Google Ads Coach met meer dan 8 jaar ervaring

Google Ads trainer

Bob Meijer

Bob Meijer heeft ruim 8 jaar ervaring en aan meer dan 100 Google Ads accounts mogen werken. Naast PPC Mastery runt hij zijn eigen Google Ads bureau, genaamd Beyond Online. Hiermee helpt hij andere ondernemers het maximale uit Google Ads te halen. Bob is op dit moment verantwoordelijk voor € 450.000 aan ad spend per maand. 

Als Google Ads trainer en -coach helpt hij beginnende en gevorderde adverteerders het maximale uit zichzelf én uit hun campagnes te halen.

De inhoud van deze opleiding.

In dit hoofdstuk kijken we naar de voordelen van Google Ads en laten we zien waar én hoe Google Ads advertenties worden weergegeven. Ook behandelen we in dit hoofdstuk de complexe terminologie, zodat je straks de verschillende metrics begrijpt.

In dit hoofdstuk:

  • Maak je kennis met de wereld van Google Ads en kijken we naar enkele indrukwekkende cijfers.

  • Leer je waar je Google Ads advertenties zoal tegen kunt komen en wat de verschillen zijn tussen deze advertenties. 

  • Leer je welke voordelen Google Ads heeft en waarom Google Ads onmisbaar is voor nagenoeg elk bedrijf.

  • Behandelen we de betekenis achter de statistieken die je verderop in de opleiding tegen zult komen.

In dit hoofdstuk gaan we aan de slag met het bepalen van doelstellingen. We gaan jouw winstmarges bepalen en berekenen wanneer jouw campagnes break-even zullen draaien. Daarna bepalen we jouw targets, zodat je aan het einde van dit hoofdstuk kunt berekenen wat een bestelling of offerte aanvraag maximaal mag kosten.

In dit hoofdstuk:

  • Leer je waarom vooraf doelstellingen bepalen zo belangrijk is, voordat je dieper in Google Ads duikt. 

  • Ga je zelf jouw doelstellingen bepalen zodat je weet wanneer jouw campagnes op target draaien. 

In dit hoofdstuk ga je een Google Ads account aanmaken en verkennen we jouw account. Ook kijken we even kort naar de account- en campagne instellingen, zodat je deze basics al kunt terugvinden. 

In dit hoofdstuk:

  • Leer je wat het verschil is tussen de verschillende Google Ads accounts en welke type jij het beste kunt kiezen. Ook leer je jouw account te configureren. 

  • Laten we verschillende tools en instellingen zien op accountniveau, zodat je weet waar je conversie- en doelgroep instellingen kunt beheren.

  • Duiken we dieper in het Google Ads interface. Ook bekijken we de campagneinstellingen.

In dit hoofdstuk gaan we aan de slag met het identificeren, instellen en configureren van conversies met behulp van Google Analytics en Tag Manager. Hierna kun jij zelfstandig een website of webshop doormeten. 

In dit hoofdstuk:

  • Leer je waarom meetbaarheid zo Je leert waarom het essentieel is om alle conversie acties op jouw website of webshop meetbaar te maken.

  • We gaan aan de slag met het identificeren van belangrijke conversie acties, zodat je weet wat je allemaal kunt doormeten op jouw site.

  • Je leert hoe je met behulp van Google Tag Manager en Google Analytics geheel zelfstandig alle belangrijke conversies door kunt meten.

  • Het koppelen van Google Analytics aan Google Ads biedt vele voordelen. Je leert hoe je beide accounts koppelt en wat je ermee kunt doen.

  • We gaan aan de slag met het importeren én configureren van essentiële conversies vanuit Google Analytics.

  • Naast het importeren van conversies uit Google Analytics, kun je deze ook aanmaken vanuit Google Ads. Hoe en waarom doe je dit?

In dit hoofdstuk gaan kijken we hoe mensen communiceren met Google en hoe jij hier als adverteerder op kunt inspelen. Ook leer je hoe je een zoekwoordonderzoek opstelt en hoe je de verschillende zoekwoordtypes kunt toepassen. 

In dit hoofdstuk:

  • Leer je de verschillen tussen een zoekwoord en zoekterm.

  • Kijken we naar het zoekgedrag van mensen, zodat je begrijpt hoe je hier als adverteerder op in kunt springen middels relevante advertenties.

  • Kijken we naar de verschillende koopfases en  koopintenties in deze fases en leer je hoe je hier als adverteerder mee om kunt gaan.

  • Ga je een zoekwoordonderzoek opstellen om zo relevante én irrelevante zoekwoorden in kaart te brengen.

  • Behandelen we de verschillende zoekwoordtypes die je kunt inzetten én wanneer je welke zoekwoordtype moet toepassen.

  • Leer je meer over het preventief uitsluiten van irrelevante zoektermen, zodat je geen geld besteed aan irrelevant of onrendabel verkeer.

Nu je jouw website meetbaar hebt gemaakt, je een zoekwoordonderzoek hebt opgesteld en je strategie hebt bepaald, is het tijd voor het echte werk! In dit uitgebreide hoofdstuk leer je hoe je stap voor stap een Search campagnes opzet, structureert én configureert.

In dit hoofdstuk:

  • Leer je hoe de hiërarchie van Google Ads is opgebouwd.

  • Wat de verschillende manieren zijn om jouw Google Ads campagnes te structureren.

  • Zet je een Google Ads Search campagne op vanuit het interface. Daarna behandelen we de belangrijke instellingen.

  • Leer je hoe je jouw Google Ads campagne configureert, zoals bijvoorbeeld netwerken en locatie-instellingen.

  • Behandelen we de verschillende biedstrategieën en leggen we uit welke biedstrategie je voor welke doeleinden inzet voor maximaal resultaat.

  • Leer je uitgebreide- en responsieve advertentieteksten schrijven voor een hogere advertentierelevantie en doorklikratio.

  • Behandelen we de advertentie-extensies en  vertellen we je welke extensie je wanneer gebruikt. 

  • Gaan we dieper in op geavanceerde technieken zoals het toepassen van Dynamic Keyword Insertion en IF-functies voor nóg betere resultaten.

In dit hoofdstuk leer je hoe de Google Ads veiling werkt en hoe de kwaliteitsscore en AdRank hier invloed op hebben. Na dit hoofdstuk begrijp je de verschillende elementen van de kwaliteitsscore én hoe je deze kunt optimaliseren om jouw kwaliteitsscore te maximaliseren.

In dit hoofdstuk:

  • Leer je meer over het het proces achter een zoekopdracht, zodat je begrijpt waarom een ad wel of niet wordt weergegeven en hoe de volgorde van de zichtbare ads wordt bepaald.  

  • Gaan we dieper in op de drie factoren die jouw kwaliteitsscore bepalen en geven we je advies over hoe je deze factoren positief kunt beïnvloeden.
 
  • Leer je hoe je de kwaliteitsscore optimaliseert, zodat je een hogere AdRank kunt realiseren. Zo ga je goed voorbereid de veiling in!

  • Bekijken we hoe de kosten die jij uiteindelijk betaald voor een klik in verband staan met een aantal factoren. Zo begrijp je aan het einde van dit hoofdstuk de formule achter elke veiling.

In dit hoofdstuk leer je hoe je de prestaties van jouw campagnes vakkundig analyseert. Je weet naar hoe je jouw account moet analyseren, hoe je jouw campagneprestaties segmenteert, filtert én vergelijkt met een voorgaande periode. Ook behandelen we de Google Ads rapporten die je kunt raadplegen om de prestaties van jouw campagnes te monitoren.

In dit hoofdstuk:

  • Leer je jouw Search campagnes te controleren op de meest belangrijke statistieken. Draaien ze nog op target of moet je bijsturen?

  • Laten we zien hoe je jouw vertoningspercentages monitort. Hoeveel procent van je veilingen verlies je vanwege een beperkt budget of een te lage advertentiepositie?

  • Gaan we jouw campagnes segmenteren o.b.v. verschillende dimensies. Ook kun je jouw prestaties vergelijken met de resultaten uit een ander tijdsvak. 

  • Leer je hoe je jouw kwaliteitsscores en onderliggende factoren nauwlettend in de gaten kunt houden.

  • Gaan we een zoektermrapport analyseren, zodat je irrelevante zoektermen vroegtijdig kunt uitsluiten.

  • Leer je hoe je jouw campagnes kunt monitoren met behulp van filters, alerts en ingebouwde rapporten.

In dit hoofdstuk gaan we jouw Search campagnes optimaliseren. Daarbij kijken we naar jouw kwaliteitsscores, biedingen en advertentieteksten. Ook het uitsluiten van irrelevant zoekverkeer en het uitbouwen van jouw campagnes behandelen we in dit hoofdstuk. 

In dit hoofdstuk:

  • Leer je irrelevante zoektermen effectief uit te sluiten, om jouw budget zo efficiënt mogelijk in te zetten. 

  • Bouwen we jouw Search campagnes uit om een hogere advertentierelevantie en conversieratio te realiseren.

  • Leer je hoe je de kwaliteitsscores optimaliseert, want een hogere kwaliteitsscore heeft een positieve impact op het volume en op de rendabiliteit.

  • Laten we zien hoe je percentage verloren vertoningen kunt terugdringen om jouw zichtbaarheid te maximaliseren. 

  • Gaan we jouw biedingen optimaliseren, zodat deze in lijn liggen met de vooraf vastgestelde doelstellingen.

  • Komen bodaanpassingen op onder andere apparaat-, locatie- en demografie niveau aan bod om de rendabiliteit te optimaliseren.

  • Kijken we naar de advertentieplanning en hoe je deze op basis van de campagneprestaties per dag van de week of uur van de dag kunt aanpassen.

  • Geven we je tips hoe je jouw advertentieteksten optimaliseert voor een hogere conversie per impressie (CPI) of omzet per impressie (RPI).

In dit hoofdstuk leer je hoe je in een mum van tijd campagnes kunt opzetten, aanpassen en kunt doorvoeren met behulp van de Google Ads Editor.

Dit kun je verwachten.

Support tijdens en na de opleiding.

Deze Google Ads opleiding is met veel tijd en aandacht samengesteld. De opleiding begint bij de basisvaardigheden en gaat al snel over naar bewezen strategieën en technieken die dagelijks door ervaren Google Ads specialisten worden toegepast. Daarmee is hij erg logisch opgebouwd.

Vind je het toch prettig om gedurende de opleiding support te krijgen? Afhankelijk van jouw wensen kun je kiezen tussen verschillende support levels. Zo zorgen we ervoor dat je lekker door kan blijven groeien en vragen kunt stellen als je hier behoefte aan hebt. 

Besloten community op LinkedIn.

Na het aanschaffen van de Google Ads opleiding krijg je altijd toegang tot de LinkedIn groep van PPC Mastery. In deze groep kun je terecht met al je vragen én leer je van andere adverteerders zoals jij. Uiteraard is de Google Ads trainer Bob Meijer hier ook elke dag aanwezig, zodat je snel en correct antwoord krijgt op al je vragen!

1-op-1 coachingssessies

Vind je het prettig om tijdens de opleiding 1-op-1 te kunnen sparren met een de trainer, Bob Meijer? Kies dan voor de Google Ads Mastery Compleet met 3 x 60 minuten coaching. Tijdens deze consult bepaal jij welke onderwerpen je wilt behandelen. Of je het nu wilt hebben over het bepalen van je strategie of samen wilt controleren of je alle instellingen juist hebt staan, dat is helemaal aan jou.

Welk pakket past bij jou?

Deze Google Ads opleiding is zorgvuldig samengesteld en vormt de perfecte basis om jouw Google Ads campagnes winstgevend te laten draaien. 

In de eerste modules van de opleiding wordt de basis van Google Ads behandeld. Daarna gaan we dieper in op de technieken, structurele optimalisaties en het verder uitbouwen van jouw campagnes. 

Welk pakket je kiest hangt uiteraard af van jouw wensen. Vind je het prettig om tijdens de Google Ads cursus 1-op-1 gecoacht te worden of nóg sneller progressie te boeken? Dan is pakket compleet ideaal. Geen behoefte aan Google Ads coaching? Kies dan voor pakket standaard. 

Google Ads Mastery 'Compleet'

795 exclusief BTW
  • 3 x 60 minuten coachingssessies.
  • Toegang tot alle basis modules.
  • Toegang tot alle advanced modules.
  • Toegang tot alle templates en checklists.
  • Toegang tot de besloten LinkedIn groep.
  • Certificaat "Google Ads Specialist".

Google Ads Mastery 'Standaard'

295 exclusief BTW
  • Toegang tot alle basis modules.
  • Toegang tot alle advanced modules.
  • Toegang tot alle templates en checklists.
  • Toegang tot de besloten LinkedIn groep.
  • Up-to-date lesmateriaal.
  • Certificaat "Google Ads Specialist".

30-dagen-niks-geleerd-geld-terug-garantie.

Deze Google Ads opleiding is ontwikkeld om jou te leren hoe je Google Ads succesvol inzet voor méér rendement.   

Heb je na het afronden van de opleiding geen vooruitgang geboekt – zelfs niet met hulp van de trainer – dan kun je gebruik maken van de 30-dagen-niks-geleerd-geld-terug-garantie. 

Veelgestelde vragen over de opleiding.

Kan ik echt direct starten met de opleiding?

Ja. Nadat je jouw bestelling hebt afgerond, en met iDEAL hebt betaald, krijg je binnen enkele minuten toegang tot het opleidingsmateriaal. Zo bepaal je zelf wanneer je met de Google Ads opleiding wilt beginnen. 

Hoeveel persoonlijke begeleiding krijg ik?

Kies je voor pakket compleet dan kun je 3 x 60 minuten videobellen met de trainer van de opleiding. Bob helpt je in die 3 uur met alle vragen die je hebt. Wil je feedback op je campagnes of samen de doelstellingen van jouw campagnes bepalen? Geen probleem. Jij bepaalt de inhoud van de sessies, zodat je nog sneller progressie boekt. 

Pakket compleet wordt vaak door ondernemers en marketeers gekozen die het prettig vinden om aanvullend advies te ontvangen over hun account. 

Met pakket standaard kun je met al je vragen terecht in de besloten LinkedIn groep van PPC Mastery. En merk je op een later moment dat je toch enkele sessies met Bob wilt inplannen dan is dat ook zeker mogelijk. 

Is de opleiding alleen digitaal beschikbaar?

Ja. De opleiding is 100% online en daardoor op elke locatie en op elk tijdstip te volgen. Zo kan iedereen in zijn of haar eigen tempo leren, op elk gewenst moment. Zo is de opleiding goed te volgen naast een andere baan en hoef je geen rekening te houden met andere afspraken en reistijd naar een trainingslocatie.  

Een ander voordeel van een online SEA cursus is dat het lesmateriaal altijd opnieuw kunt bekijken. Een opleiding op locatie is inspirerend, maar vaak vergeet je een groot deel van de informatie naar een paar dagen alweer. 

Hoeveel tijd kost de opleiding?

Dat is een lastige vraag, want het gaat niet om de snelheid waarmee je deze opleiding doorloopt, maar het leerproces gedurende de opleiding. Het doornemen van het lesmateriaal kost zo’n 20 tot 25 uur. De opleiding is to the point en behandelt veel praktijkvoorbeelden en opdrachten, zonder eromheen te praten. 

Ja, ik wil winstgevende Google Ads
campagnes kunnen draaien.

Je kunt binnen 5 minuten starten met de opleiding!

Google Ads opleiding.

Ben je geïnteresseerd in de wereld van Google Ads en zoek je een hands-on opleiding die je stap voor stap meeneemt? Met de Google Ads opleiding van PPC Mastery leer je hoe je winstgevende campagnes opzet, beheert en optimaliseert in no-time. 

Inhoud van de Google Ads opleiding.

De Google Ads opleiding (voorheen Google Adwords) van PPC Mastery bestaat uit 14 modules en meer dan 120 video’s. Afhankelijk van jouw kennisniveau kies je welke modules je wilt behandelen en waar je in wilt groeien. Zo stel je jouw eigen Google Ads opleiding samen die je op elk gewenst moment kunt volgen. Of dat nu thuis is of een exotische locatie? That’s up to you! In de Google Ads opleiding komen de volgende thema’s aan bod: 

  • Zo bepaal je jouw doelstellingen
  • Hoe werkt Google Ads (de basics)
  • Het doormeten van conversies 
  • Aan de slag met zoekwoorden
  • Een Search campagne opzetten
  • Zo werkt de Google Ads veiling
  • Hoe monitor je jouw campagneprestaties
  • Hoe optimaliseer je jouw Search campagnes
  • Welke externe tooling kun je inzetten
  • Uitleg over de Google Ads Editor

Jij bepaalt de snelheid en de inhoud van de opleiding.

Na het aanschaffen van de Google Ads opleiding krijg je 365 dagen toegang tot de leeromgeving van PPC Mastery. Ben je de komende periode druk of heb je even andere zaken waar je op moet focussen? Geen probleem. Jij bepaalt je eigen tempo voor het volgen van de opleiding!

Leren van een Google Ads expert.

De gehele Google Ads basiscursus wordt gegeven door ervaren Google Ads specialist met ruim 8 jaar ervaring. Bob Meijer, eigenaar van PPC Mastery, heeft aan meer dan 100 Google Ads accounts gewerkt en runt zijn eigen Google Ads bureau. Hij helpt andere ondernemers een maximaal rendement uit Google Ads te halen en is verantwoordelijk voor € 450.000 per maand aan ad spend.

Bob helpt met PPC Mastery zowel beginnende adverteerders als gevorderde SEA specialisten. Hij deelt zijn kennis enerzijds in de online Google Ads training van PPC Mastery en anderzijds geeft hij ook 1-op-1 coaching. Zeker voor de ervaren adverteerders is die laatste optie interessant. Zo kun je on the job doelgericht groeien.

Google Ads opleiding met 20+ uur aan beeldmateriaal.

Met meer dan 120 video’s die samen meer dan 20 uur aan beeldmateriaal bevatten is dit de meest complete Google Ads opleiding in Nederland. In de video’s neemt Bob je stap voor stap mee in de wereld van Google Ads. Van de basics tot geavanceerde optimalisaties, na het volgen van de opleiding ben je in staat om zelfstandig een winstgevende campagnes op te zetten en deze te monitoren en bij te sturen. 

Up-to-date lesmateriaal.

Geen verouderd lesmateriaal, maar altijd up-to-date uitleg van de huidige omgeving van Google Ads. Bij PPC Mastery weet je zeker dat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en features binnen Google Ads.